Real Techniques Miracle Complexion Sponge - <center>FROM PEONIES</center>

Real Techniques Miracle Complexion Sponge


Damn, back at it again with the beauty reviews. I'm not gonna lie, I missed blogging more frequently, but here am I! I've been trying something out and why not share my opinion with you? I've already reviewed the BeautyBlender Micro Mini little sponges before - and, yes, I'll review the 'original' BeautyBlender soon - but I've been testing the Real Techniques Miracle Complexion Sponge for a while and I love it. So, if you want to know more, keep reading!

Damn, back at it again with the beauty reviews. Não vou mentir, senti imensa falta de passar mais tempo por aqui, mas cá estou eu! Tenho testado algo diferente e porque não partilhar minha opinião com vocês? Há algum tempo atrás, fiz uma review das pequenas esponjinhas BeautyBlender Micro Mini - e, sim, eu vou publicar uma sobre a BeautyBlender 'original', em breve - mas tenho vindo a testar a Miracle Complexion Sponge da Real Techniques e adoro. Se quiserem saber mais, então, continuem a ler!

I've always been someone who loves a natural finish, so I really enjoy using a sponge to give me that glowy look. I've tried many makeup sponges before, none of them better than my BeautyBlender Micro Mini, but they're very, very tiny. That's when I decided to give the Real Techniques Miracle Complexion Sponge an opportunity.

I has very surprised, since I ended up liking this more than I expected. It applies the product very evenly and smoothly and it feels really soft on the skin. It not only has the traditional oval shape, but also a pointed side is to get into smaller areas, which I thought it was interesting. I've really been enjoying this Miracle Complexion Sponge and has now become something that I use daily. You should definitely try it, if you want a good and affordable makeup sponge. Could this be BeautyBlender dupe? I'll see you soon!

Sempre fui alguém que adora um acabamento mais natural, e, por esse mesmo motivo, gosto imenso de usar uma makeup sponge para me dar aquele ar mais 'glowy'. Já tinha testado imensas, nenhuma melhor que a minha BeautyBlender Micro Mini, mas que é muito, muito pequenina. Foi quando eu decidi dar uma oportunidade à Miracle Complexion Sponge da Real Techniques.

Fiquei bastante surpreendida, já que eu acabei por gostar mais dela do que esperava. A esponja aplica o produto de modo muito uniforme e é bastante gentil na pele. Não só tem a tradicional forma oval, mas também um lado mais pontiagudo, para ser usado em áreas menores, o que é algo que achei interessante. Tenho gostado tanto da Miracle Complexion Sponge que agora se tornou nalgo que uso diariamente. Definitivamente vale a pena experimentarem, se quiserem esponjinha de maquilhagem de boa qualidade e acessível! Será que é um dupe para a BeautyBlender? I'll see you soon!

4 comments

  1. Sou fã do teu blog, ainda bem que estás de volta <3
    Adorei o post! Ando super curiosa em relação a esta esponjinha, só me falta a coragem para a comprar :P
    Beijinhos,
    An Aesthetic Alien | Instagram | Facebook
    Há giveaway a decorrer no blog :)

    ReplyDelete
  2. I love the Real Techniques sponge! I got it because it's cheaper than the Original beauty blender and I'm so glad I did. It does the job perfectly. It does wear out easily though. xx

    cocobellablog.com

    ReplyDelete
  3. Love this sponge xx

    ♥♥♥
    Follower # 582
    Following you dear, waiting for you now :)
    Will feel happy to see you on my blog.xx
    beautydrugs.blogspot.com

    ReplyDelete